preloader
ویرایش محتوا

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

دندانپزشک کیست ؟

دندانپزشک کیست ؟

  • خانه
  • -
  • دسته‌بندی نشده
  • -
  • دندانپزشک کیست ؟
دندانپزشک کیست ؟

خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها را بر حسب نیاز و مشکل فرد بیمار میتوان در دو دسته خدمات ترمیمی و زیبایی دسته بندی نمود.

در حقیقت، هر یک از دندانپزشکان در یک شاخه تخصصی از حرفه خود، خدمات متعددی را با کمک جدیدترین تکنیک ها و تجهیزات پیشرفته روز دنیا در خصوص درمان و رفع مشکلات مربوط به دهان و دندان برای گروه های سنی و جنسی مختلف ارائه می دهند.

دندانپزشک کیست

 

خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها

پزشکان متخصص در حوزه دهان و دندان با بهره گیری از دانش، تجربه و مهارت کافی خود در این زمینه مشغول به ارائه خدمات متنوعی برای درمان مشکلات مربوط به دندان هستند که خدمات زیبایی دندان از جمله آن هاست.

در حقیقت، یکی از مهمترین المان ها در زیبایی و افزایش جذابیت چهره افراد، داشتن یک طرح لبخند زیبا با دندان های یکدست، مرتب و روشن می باشد که بدین منظور در اغلب اوقات برای بهره مندی از چنین نعمتی متناسب با نوع مشکل خود به خدمات دندانپزشکی نیاز پیدا کنند.

همچنین دندان های انسان بنا بر دلایل متعدد در طول زندگی از جمله افزایش سن، برخورد و ضربه، مصرف سیگار و … ممکن است که دچار پوسیدگی و یا شکستگی شوند که در چنین شرایط با کمک برخی از خدمات ترمیمی در دندانپزشکی می توان تا حدودی مشکل خود را برطرف نمود.

در ادامه این بخش به بررسی 4 مورد از مهمترین خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها خواهیم پرداخت :

دندانپزشک کیست ؟

عصب کشی دندان :

یکی از پروسه های مهم در ارائه خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها به عصب کشی دندان یا همان روت کانال  (Root Canal) مربوط می شود که در طی آن بخش داخلی و نرم دندان (pulp) به دلیل پوسیدگی بیش از حد و درگیر شدن آن عصب دندان از بین خواهد رفت.

پالپ دندان متشکل از 3 بخش اعصاب، بافت همبند و عروق خونی بود که نقشی موثر در روند رشد دندان ها دارد که این ناحیه بنابر دلایل متعدد و عدم رسیدگی به موقع ممکن است که دچار عفونت شده و فرد بیمار درد زیادی را که ناشی از به عصب رسیدن دندان های خود است باید متحمل گردد.

در چنین مواقعی تنها راهکار موجود برای درمان دندان پوسیده شده بدون نیاز به کشیدن آن، عصب کشی ریشه دندان است.

دندانپزشک کیست ؟

ایمپلنت و کاشت دندان :

ایمپلنت و کاشت دندان از دیگر خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها به حساب آمده که جای خالی دندان های از دست رفته و کشیده شده را  با کمک این تکنیک تخصصی میتوان مجدد پر نمود.

البته ایمپلنت علی رغم مزایای بیشمار خود در مقایسه با پروتزهای مصنوعی یا همان دندان مصنوعی قیمت بالاتری داشته و قبل از هرگونه اقدامی باید در خصوص هزینه انجام این کار با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

برای کاشت دندان به شیوه ایمپلنت از یک پایه تیتانیومی سازگار با بافت استخوانی فک استفاده می شود که بعد از جوش خوردن آن در طی مدت زمانی مشخص، پروتز دندان بر روی آن پایه نصب می گردد.

بدین طریق این دندان مصنوعی همچون دندان های اصلی خود انسان ثابت بوده و باعث ناراحتی فرد به هنگام جویدن غذا، خوابیدن، صحبت کردن و … نخواهد شد.

دندانپزشک کیست ؟

– لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ دندان دندانپزشکی زیبایی :

خدمات دندانپزشکی در حوزه تخصصی زیبایی شامل لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ بوده که هر یک از این تکنیک ها را با توجه به مزایا و معایبشان در راستای سفید نمودن دندان ها و  اصلاح طرح لبخند بکار می برند.

به بیان دیگر، این قبیل از خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان ها به لحاظ تکنیکی و کارایی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند؛ اما در مجموع هدف تمام آن ها زیبا نمودن دندان ها و طرح لبخند چهره فرد بیمار است.

در روش بلیچینگ، هیچ تغییری در فرم و شکل دندان های فرد ایجاد نکرده و تنها رنگ کدر و بد رنگ دندان های  آن ها بر حسب خواسته فرد بیمار و تشخیص پزشک کمی روشن می گردد.

اما  لمنیت از جمله تکنیک های تهاجمی در حوزه خدمات زیبایی دندانپزشکی بوده که با تراش دندان ها به اصلاح فرم و شکل آن ها می پردازند تا در نهایت شخص از دندان های زیبا، سفید و خوش فرمی برخوردار شود.

سفیدی دندان ها در روش کامپوزیت ونیر در مقایسه با لمینت بسیار چشمگیر است، به گونه ای قاب ساخته شده از دندان ها بدون نیاز به هیچگونه تراشی بر روی آن ها فیکس می شود.

دندانپزشک کیست ؟

خدمات دندانپزشکی برای درمان دندان های اطفال

دندانپزشکی اطفال به عنوان یکی از شاخه های تخصصی علم و حرفه دندانپزشکی شناخته شده که متخصصین این حوزه با علم و آگاهی از مسائل  مربوط به گروه اطفال به درمان مشکلات آن ها می پردازد.

فلوراید تراپی

شیار پوش (Fissur sealant )

ترمیم کامپوزیتی پیشگیرانه (PRR)

ترمیم دندان شیری، پالپوتومی (  pulpotomy ) و … تنها بخش کوچکی از خدمات دندانپزشکی مربوط به اطفال است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.